Visa ett inlägg
Gammal 2015-11-11, 08:23   #26
HPT

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 4937
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Ja visst är det så men nackdelen där är att för att ranka loppet får man sitta och trycka ihjäl sig i "egen rank" kolumnen, hade man kunnat välja sortera efter egen rank och bara dra hästarna upp och ner för att ranka dom så hade det varit att föredra.

Jag vet inte hur ni brukar jobba men jag har tagit som vana (som joker skadad människa jag är) att börja med att analysera favoriten i loppet, sen gå vidare till 2a streckad osv, vilket gör att man flyttar om väldigt mycket i rankingen innan man nått sista häst och använder jag då avdelningsfliken så kommer jag troligen ha tryckt 50 ggr på pil upp/ner i egen rank innan jag är klar och mig vetligt finns det inget annat sätt i avdelningsfliken att rangordna hästar än just "egen rank"?
Då ställer jag en retorisk fråga: I Joker måste man konstant hoppa mellan flikarna eftersom det bara går att göra en sak per flik, varför är detta inte aktuellt när du använder HPT?

Själv använder jag Avdelningar för att bygga grundsystemet och sätta ABCD, Utgångar/Valda hästar för att enkelt kunna jämföra alla valda hästar och kanske lägga till en utgång eller omklassificera ABCD, Enkelrader för att sätta målvinst och Trender för att hitta spelvärda skrällbud.