Mina tankar i nuläget:
1: Befogad favorit och är den som senast bara vinner den. Men Juul, resa och risk för Global Patriot i spets gör att jag nog garderar. Tror 2,5,12 räcker långt.
2: Lutar åt spik på Global Respons med Goop och intressanta ändringar i utrustning. Har dock respekt för 10 efter vad Huselius sa. Hade gärna även haft med 3 som flög fram senast och 5 som gör det bra varje gång.
3: Är lockad att gardera pga. skor på och läge. Men att den nu blivit nedstruken kanske förändrar det. Samt att Arazi Boko som väl tar spets endast släpper till favoriten. 3,4,9,10 min garderingsstreck annars.
4: Vore skönt spika här. Men svårt som fasen. Joy Ribb är klar förstahäst för mig. 8 surras det mkt om men jag är inte övertygad, känns lite vek. 15 är väl bäst men läget kass. 1 från spets bör nog med på lappen. Tokstrecket i loppet är 9 som gör det bra varje gång, den är given på min lapp om jag inte spikar.
5: Denna favoriten kändes starkare än i Guld innan nedstrykningen. Men nu vet jag inte. Tror att Erik släpper ändå och då är det väl över. Fast som någon sa verkar Nuncio bli lat ibland. 4 är förstastrecket vid gardering, därefter 10 som såg ruggig ut senast och 3 som det väl måste lossna för någon gång.
6: Har varit inne på 6 hela veckan och är den som näst senast så bara vinner den tror jag. Men mkt snack om 9 och då det lär bli tempo så borde den komma in i loppet. Men det gynna förstås också 11 och 12. Lugauers blev jag inte så imponerad av senast och jag tycker hans brukar vara sämre utanför Jägers. Skrällbudet är 3.
7: Kan inte bestämma mig. Sauveur är bäst men känns som det kan bli fel för den samt att den väl inte gynnas av distansen. Gillar 7 men hade nog varit bättre med sprint. 7 är grym men kan väl inte vara någon slump att den vunnit varannan 10 starter i rad? 3 är skrällbudet. Har svårt se ngn annan än dessa fyra vinna.
Lurig omgång och självklart stor risk för låg utdelning. Men känns väl som en bra omgång att spela med A-hästar och rätt tuffa krav. Kanske kombinerat med några djärva spikar enligt ovan.
Med ovan sagt så känns trav rätt oviktigt idag med det som hänt i Frankrike. Fy fan!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|