Citat:
Ursprungligen postat av olle
Harry Boy lirarna: Ingen skillnad
Dom som inte följer travet i Sverige frekvent och som kanske kollar igenom experttips och lite annat 30-60 min en lördag och sedan lämnar in: Ingen skillnad
Dom som följer travet i Sverige nästan dagligen via atg live och som lägger många timmar på lördagarnas V75or: Stor nackdel med V75 i Norge och en massa nya hästar som man inte följer och har koll på
Dom som dagligen följer såväl travet i Sverige och Norge och har väldigt bra koll på hästarna i båda länderna (endast möjligt om man lägger i princip alla sin tid på trav): Klar fördel med lördagens omgång
|
De som tillhör den sista kategorin tillhör väl mindre en promille av V75-spelarna. Kul för dem att de redan stenkoll på omgången. För oss andra 99,9 % finns det ett bra läge att läsa på ordentligt och kunna göra ett slagkraftigt system när massan har lite sämre koll än vanligt. För övrigt är det ju inte helt okända hästar vi får se, de flesta har startat i Sverige och tjänat minst några hundratusen i prispengar. Personligen har jag bättre koll på startlistorna en sån här omgång än när det går på Boden eller liknande - och då följer jag inte norsk travsport särskilt noggrant.