Citat:
Ursprungligen postat av incitatus
ca 20 % av ATGs omsättning kommer väl fr utlandet, det mesta från våra grannländer. Våra nordiska grannar tycks inte ha några större problem med att spela på Svenskt trav,
Det kommer väl tips i vanlig ordning, läsa på okända hästar, kanske hitta lite bortglömda eller avstå.
Ser inga större problem med att V75 "utlandslokaliseras" då och då. Snarare en hel det väl motiverade skäl till det, Kan tom tänka mig flera dagar, inte V75 dock, under vintern då jag befarar att vi kommer att sjunka i sportslig kvalite, tex gemensam V65 på Söndagar under vintermånaderna, bara en tanke,
|
Det blir väl Norgetrav varje kväll i atg live under vintermånaderna från 1 jan 2016. Vad jag kunde se vid en snabb titt i tävlingsprogrammet är det först andra halvan av mars/april som det blir trav på två svenska kvällsbanor igen. Med tanke på vad omsättningen numera är till de svenska saxbanorna på kvällarna undrar man hur mycket eller snarare liten den är till norska saxbanor.
Jag tror inte dom som ser trav som ett kunskapsspel hade uppskattat ännu mer utlandslopp på dagens huvudspel. Jag har av tidsskäl lagt ner det mesta av vardagstravet, men när jag försökte följa det mesta som kördes i Sverige insåg jag att det var närmast omöjligt om man ville göra något annat än att arbeta, sova och titta på trav. Det vore en omöjlighet att även följa travet i Danmark, Norge och Finland.