Visa ett inlägg
Gammal 2015-11-17, 19:01   #42
Jajjan

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2709
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Nu är det faktiskt så, att vi tjänat en slant netto under de snart tre år man bett mig konstruera systemet. Många andra konstruktörer har varit långt mer framgångsrika än mig. Titta i vinstlistan så får du se. Vi följer inte slaviskt strecklistan eller 10 tidningars tips. Det är dina förutfattade meningar. Du har inte en susning om varifrån jag får mina idéer. Men jag redovisar mitt system med motiveringar varje vecka här på sharps. Gör du det?

Många köper en andel för 150 kr eftersom ett större system har större chans att vinna än ett litet. Köparen tror, att systemkonstruktören är bättre påläst och har större erfarenhet än han/hon själv har. Jag tycker inte du skall förlöjliga andelsspelarna, som bevisligen rätt ofta får dela på miljonvinster. Om vi är så dåliga, som du antyder, är det väl bra, att vi ödslar så mycket pengar till er, som är duktiga.

Efter inlämning av bolagssystemet, där jag självfallet har en andel, har jag ytterligare sex timmar på mig att konstruera ett eget. Jag lyssnar på de senaste stallskriken, balansändringar och kollar värmningar i de första avdelningarna. Om man är ordentligt påläst kommer inte så mycket nytt fram de sista timmarna.

Var och en spelar efter sina mål och förutsättningar.

Lycka till med dina!

Och hur löjligt det än låter i dina öron kommer jag att spika Daley Lovin. Och gardera Habito.
Inget låter löjligt i mina öron, jag referar bara till
den myriad andelsspel jag sett under åren, där
andelar erbjuds till försäljning över disk.
De har nästan alla varit konstruerade som en
Big Mac på Mac Donalds, dvs identisk i smak
och utseende, var än i världen man är.

Köparna av andelarna är övriga spelares välsignelse,
då de sponsrar hårt och är garanterat borta när
utdelningen skjuter i höjden.

Vet inget om hur du konstruerar dina system
som delas bland de som köper in sig.

Däremot har jag många gånger läst dina inlägg
med stort intresse och det kommer jag fortsätta
att göra. Mitt tidigare inlägg var inte riktat mot
dig som systemkonstruktör eller de system du