Visa ett inlägg
Gammal 2010-06-22, 23:08   #242
Luckystrike
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: St. Julian´s
Inlägg: 405
Sharp$: 281


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag spelar, än så länge:

Maria Kirilenko - Shenay Perry 2-0 2,10 @ Expekt (4/10)
Vera Dushevina - Tsvetana Pironkova 2 3,0 @ Centrebet (6/10)
Daniel Brands - Nikolay Davydenko 1 2,63 @ Ladbrokes (5/10)

Fler spel kan komma senare. Observera att insats-tecknen inte är i % utan i mitt ansedda värde på spelen på en skala från 1-10.

Jag tror helt klart Pironkova kan rubba Dushevina idag, med sin tunga serve är hon svår att bryta och har även vapen i sitt tunga grundspel med en fantastisk forehand på sitt bästa, vilket kan störa Dushevina i sitt servegame, då ryskans serve inte är den bästa. Dushevina är en typisk kontringsspelare med bra defensiv, Pironkova kommer säkerligen få diktera en hel del och stämmer angreppsspelet tror jag på god segerchans.

Daniel Brands har mognat i år, och fått välbehövlig rutin från de stora matcherna. Han föll knappt mot Tsonga i French Open tidigare i år men gjorde ändå en kanonmatch. Brands har ett spel som passar utmärkt på gräset med en ruskigt hård förstaserve och bra tryck i forehanden. Brands trivs dåligt i långa dueller, och försöker avgöra så fort som möjligt, vilket passar på gräs. Davydenko har tvärtom en ganska tunn förstaserve och trivs i längre dueller, varför hans grässpel aldrig varit särskillt bra kontra hc/grus. Han har dessutom varit skadad nästan hela året. Kan Brands sköta sina offensiva kort här, tror jag han helt klart har en väldigt god chans att slå ut Davydenko.

23-åriga ryskan Maria Kirilenko är den bortglömda supertalangen som de senaste åren dragit till sig mer uppmärksamhet på sitt vackra utseende än tennisspelande. I år har hon dock tagit sitt spel till en ny nivå, och hon ser mer vältränad ut än någonsin med ett betydligt kraftfullare spel från baslinjen än förr. Kirilenko slog ut tuffa Voegele i första rundan, och nu får hon det enklare tror jag. Amerikanskan Perry trivs visserligen som bäst på de snabbare underlagen, men har slitit med skador hela året och är inte i toppform. Hon hade stora svårigheter med medelmåttiga Yakimova i 1a rundan, men lyckades till slut vinna. Perry är en aggresiv spelare, med bra förstaserve och tryck i grundslagen, men är väldigt ostabil och enformig i spelet. Kirilenko är långt mer komplett. Hon behärskar det tunga spelet från baslinjen, serven, dropshots, spin och är dessutom mycket bra fram på nät. Jag tror att hon kommer långt med att variera spelet idag, då ska Perry få slita rejält. Mitt odds på det raka setspelet hamnar i alla fall inte högre än 2, så 2,10 hos Expekt bör vara ett överodds.

Senast redigerad av Luckystrike den 2010-06-23 klockan 05:30.
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat