Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn
Jag är lite dåligt påläst på Göteborgshästarna.
Någon som kan förklara för mig varför 2 Ace Alabama, en 5-åring med 1.15-tid som bäst är 68%-are på tidiga strecken?
|
Nej, det är en helt sjuk procent på hästen även om den kan vinna.
Lars Hallbergs 2 Ace Alabama (V64-4) blir favorit, är det rätt eller fel?
- Han är en av dom som kan vinna, det är jag säker på. Hästen har lopp i kroppen och jag var jättenöjd med honom i comebacken senast. Det är en stor häst och vi har tagit det lugnt med honom och därför har han inte gjort så många starter. Allt känns bra i jobben och han kommer att vara ännu bättre i dag. När Ace Alabama startade i Årjäng var han snabb från start, men det går inte att dra så stora växlar på det eftersom det inte var många som körde från början. Med tanke på läget bör han komma bra till och styrkan är det inget fel på. Visst ska Ace Alabama har chans och streckas.
15 Snow Angel är bästa hästen, men ett helt galet dåligt läge.
7 Aponi Bell är en bra häst, har ett bra spår i spårtrappan och gick riktigt bra med Christoffer när de vann ihop på Åby. Tidig!
10 Looking Lovely har en riktigt bra spurt, blir nog barfota nu igen och då är den intressant. Har vunnit på bra sätt några gånger och är värd att passa i biken med Kevin Oscarsson.
5 Curtain Call är mitt förstastreck. Barfota runt om har den gått nu två gånger i rad, först en galoppmiss (galopp i sista sväng, absolut inte slutsålt och hade varit med i striden) men därefter en mersmakande andraplats bakom Marta Chip som hade vunnit detta lopp med minst tjugo meter. Har ett bra läge men är ganska långsam ut så det vill till att Andre Eklundh hittar ner. Gör han det är hästen stark och då tror jag han plockar de till slut!