Ämne: Skäms ATG!
Visa ett inlägg
Gammal 2015-11-22, 12:36   #9
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Från början tycker man det är sanslöst.

Men, det är faktiskt inte mer än drygt 800 kr per lopp det handlar om vid en dagsomsättning på 400 000 kr.

ATG har trots allt nån miljon kunder. Att en liten del av dessa har tråkigt och går in och sätter nån slant på vinnare, plats, tvilling eller trio på virtuella hästar är inte helt otänkbart faktiskt.
Men att räkna det som 400k EXTRA i omsättning är nog felaktigt. För även om de allra flesta här inne inte skulle drömma om att lägga en krona på det där så är det nog en del travspelare som lägger sina pengar där ISTÄLLET för på travet. Svårt att säga hur stor del av pengarna som kommer den vägen, men det bör ju ligga någonstans mellan 25-50% iallafall skulle jag tippa på.

Med det sagt så tycker jag väl ändå att det verkar vara något som betalar sig hyfsat snabbt och är ett bra tillskott.

Spelmissbruksaspekten ger jag inte mycket för, det finns så mycket att spela på så det är inga problem att tömma kontot om man är lagd åt det hållet. Och dessutom verkar inte ATGs virtuella racing vara byggd med uppsåtet att folk ska fastna i det på det sättet. Då skulle de ha mycket tajtare målgångar med målfoton så folk kunde tänka "åh det var ju så nära" och försöka igen och igen. Och man måste dessutom vänta ett antal minuter på nästa lopp och kan inte dra igång det när man vill direkt efter att man torskat. Det här är en lååångt mindre oetisk produkt än det mesta som finns på slumpspelsmarknaden.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat