Visa ett inlägg
Gammal 2015-11-22, 12:29   #230
Lazlo
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Serj Visa inlägg
Har en fråga kring något som hänt flera gånger och gör mig förbryllad:
När jag vill byta ut en aktiv spelare mot någon från bänken så ser jag ofta att det finns lediga bänkplatser att placera honom på. Men om jag t.ex. vill byta bort en spelare mot två så måste jag helt plötsligt droppa någon för att få plats.

Jävligt märkligt, någon som kan förklara?
Absolut, enklast förklarat så här.

Varje lag består av maximalt 16 stycken "spelare+D/ST" och sen är det valfritt var man placerar dessa 16. Du kan sätta alla 16 på bänken om man vill så därför ser det ut som du får extra bänkplatser när du vill plocka ner en starter till bänken. Har man full lineup med 9 spelare så finns kan man maximalt ha 7 spelare på bänken.

Så om du ska byta till dig 2 för 1 så måste du droppa en spelare för att inte få mer än 16 spelare i laget.

Säg t.e.x att du leder matchupen inför monday night football med 3 poäng och motståndarlagets spelare har alla haft match på söndagen. Du har ditt D/ST som har match på måndagsnatten. Då kan du lägga ner ditt D/ST på bänken så du har 8 i lineupen och 8 på bänken och så behöver du inte riskera att ditt D/ST får minuspoäng och du förlorar matchupen pga det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Serj (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat