Visa ett inlägg
Gammal 2015-11-22, 17:49   #236
Arch
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Harletun Visa inlägg
DRMC får en QB1 samt en TE1.
Han tradear bort 2 flex-spelare samt det bästa D/ST, som bara möter bra offense resten av året.
Det plus att PF redan har det D/ST som är rankat 5a gör att jag inte tycker detta är en fair trade som borde gå igenom.
Nu vill jag inte singla ut dig, utan bara belyser det allmänna problemet folk brukar ha med trejds.

En trejd behöver inte vara fair eller förklarat för att den ska gå igenom (i mitt tycke). Den enda saken som räknas är balansen i ligan och att det inte ska rubbas genom att man tex trejdar den bästa D/ST från ett botten-lag till ett topp lag för tex någon som Tolbert (vem? exakt).

I detta fall ska PF egentligen (för att vara fair) inte ens göra trejds för att han är borta från playoffs bilden och speciellt då inte för att "hjälpa" ett lag som kämpar att komma in i playoffs genom att ge honom exakt 2 spelare denna person behöver för att kunna tävla vidare. Man kan ju säga att vara spoiler kan göras genom att neka trejds också. Återigen i detta fall får PF ett bra försvar mot mig och ger DRMC 2 viktiga spelare, så det kan kännas lite meh eftersom Mathews inte spelar idag, men man kan också tänka sig att han vill vara spoiler på ett annat sätt. Helt klart får han inget öl från mig, men det är upp till LM att bedöma om allt ligger rätt till inom dessa parametrar innan han trycker det igenom.

Själva trejden (spelare involverade) är det inga problem med, jag skulle nog har frågat efter mer för att DRMC verkligen inte hade nån QB, men det är inte heller det som är "problemet"
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$

Senast redigerad av Arch den 2015-11-22 klockan 17:50.
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat