Visa ett inlägg
Gammal 2015-11-25, 10:30   #3586
Calatan
 
Reg.datum: aug 2013
Ort: Västra Götaland
Inlägg: 755
Sharp$: 5416

Calatans rekar
Stats: 23 - 68 - 0
ROI: 107.35%
Vinstprocent: 25.27%

Standard

Match B har potential att bli ganska målrik tycker jag.

Real saknar ordinarie backparet Marcelo och Sergio Ramos p g a skada.
Även Shakhtar saknar två av sina ordinarie backar - Srna och Kucher - p g a avstängning.

Ser helt klart värde i 2 och 3 på Shakhtar. Real har släppt in minst 1 mål de senaste 4 bortamatcherna i ligan.

Är inte lika säker på bortaseger som Fahlle.
Real har i princip redan säkrat gruppsegern, man leder med 3 poäng och har Malmö hemma i Madrid kvar i sista matchen.
Kanske vill man lägga mest energi på inhemska ligan just nu, där det går lite halvknackigt?
Real gjorde visserligen 2 mål borta mot Sevilla och 3 mål borta mot Celta Vigo i ligan, men Sevilla och Celta Vigo tillhör de fem lag som släppt in allra flest mål på hemmaplan.

För Shakhtar däremot är detta en verklig måstematch och man är dokumenterat starka på hemmaplan.
Shakhtar fick visserligen stryk på hemmaplan av PSG med 0-3 men PSG hade en del tur med bl a ett självmål i slutminuterna. Shakhtar vann bollinnehavet med 51-49 och avsluten med 18-9. Dessutom hade de en boll i målställningen.

När lagen möttes i Madrid vann Real med 4-0. Men 1-0 kom på en riktig målvaktstavla och resten av målen kom efter att Shakhtar fått en man utvisad i början av andra (två av målen kom dessutom på straff).
Bollinnehavet var jämnt (50-50) men Real vann både avslut (25-5) och avslut på mål (9-1).

Vet inte exakt vart jag vill komma med detta men jag tycker inte vi ska spika Real-seger.
Calatan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat