Citat:
Ursprungligen postat av TravFans
Har fastnat för intrycket på 7 Pajas Face. Rejäl typ, bra skalle! Skulle dom nå tät måste det vara toppchans. Jag spikar.
Statistiken för 3-åringar på V75 är inte rolig. Men aningen bättre i slutet på året iaf.
|
På tal om rejäla typer så måste man ju nämna Per Nordströms
Sevilla. Jag gillar också Pajas Face men måste nog hålla PNs Ready Cash-avkomma lika högt. Ser ut att finnas rejäl styrka på den fronten och är säkert mer gynnad än missgynnad trots första på lång distans. Fick ge sig sista biten mot just Pajas Face senast, men det var riktigt bra prestationer av båda hästarna då. Per Nordström skriver att hästen egentligen skulle gjort årets sista start senast men "håller sån form att han nästan kryper ur skinnet hemma". Låter onekligen bra (gör det i och för sig ofta på PN) och jag tror loppet står mellan dessa treåringstalanger. Mycket avgörs säkert i starten och Sevilla har bara gjort en bilstart med framspår (öppnade hyfsat då och fick överta efter 3-400) och har en 100 ggr sämre kusk, men vågar inte säga vem som spetsar ändå. Håll utkik efter bilprovstarterna imorgon!
För er som garderar vill jag nämna 5 Hank Von Håleryd, som kan avsluta bra med lopp på rulle. Spelvärd om han blir bortglömd.