Skötaren var inte nöjd med honom igår.
Skodde honom med tävlingsskor, går med tyngre bak i träning, hade redan tävlingsskor fram i aluminium. Men fortfarande inte bra när jag gjorde en provstart.
Gick igenom honom, är inte startmässig.
Antingen missbedömde jag honom i jobben efter finalen, kändes som han tagit det bra, eller så har han fått en lättare infektion. Tar blodprov, om det är bra blir han behandlad eftersom han är öm på ett par ställen.
Oavsett så är det vila minst en vecka, kanske något mer.
Ny plan är samma upplägg som inför den här finalen. Silver på hemmaplan 19e och final veckan efter. Återhämtar han sig snabbt som jag hoppas så kommer han vara i bra form redan till mantorp.
Var inte allvarligt, gränsfall att han var så pass bra att han kunde starta, men var inget svårt beslut.
Fel både mot spelare men framförallt mot hästen.
Lite ur form och starta är inga problem, men när han kändes ofräsch är det inte aktuellt. Djurskydd i första hand, spelare i andra och inkörda pengar kommer trea där.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Emeffeff (+5), ingo73 (+5), Sicken (+5), Klanke (+5), Executive (+2), abstruse (+5), doob (+100), mocka (+40), hammering (+5), linang (+5), plumpi (+10)
Senast redigerad av OskarSvanberg den 2015-11-27 klockan 14:57.
|