Ämne: V75-Romme
Visa ett inlägg
Gammal 2015-11-29, 18:48   #1
olle
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 211
Sharp$: 57321
Standard

V75-Romme


Första december V75an och nu märks det verkligen att sporten håller på att bli riktigt dålig. Blir säkert en hel del fokus på att det är första lördagen med barfotaförbud i expertanalyserna i veckan.

V75-1

Sportsligt ett mediokert V75 lopp där de flesta nog hade passat bättre på lunchtravet. Beppe Am blir nog storfavorit efter att ha fungerat nu i två lopp, men spelvärdet lär bli uselt på den. Ingen barfotahäst.


V75-2

Eftersom jag knappt tittar på vardagstravet längre känns det vanskligt att uttala sig om lägsta klassen där uppe utan att läsa på lite.
Sportsligt ser även detta ut att innehålla rätt mediokra hästar för att vara V75.

V75-3

Här blir väl On Track Piraten stor favorit men flera saker som talar emot. Det är en barfotahäst, den har dåligt spår och Hans R Strömberg brukar inte ha den i toppform precis i ett sånt här lopp hemmavid efter två månaders vila. Sorligt att se flera av dessa hästar i ett guldlopp på V75 men några ok hästar med. Art On Line går rätt bra med skor. Standout med skor däremot ett stort frågetecken.

Lärlingsloppet

Medioker sportslig klass för att vara V75. 15 hästar av dålig kvalitet och lärlingar går att man får passa även här vad gäller att utse söndagsvinnare.
Om jag måste säga någon så får det bli Markus Lindgren hästen med Oskar J i vagnen. Det är inte heller någon barfotahäst.

Kallblodsloppet

Här har väl Järvsö Blomster imponerat på slutet. Stort kuskplus dessutom. Men har ärligt talat dålig koll på startfältet.

Brons

Tyckte det såg intressant ut med On Track Piraya när jag såg vad som var anmält men spåret blev skit.

Silver

Flera statister här. Borde väl stå mellan Namale Kronos, Västerbo Paymyday och framförallt Venkatesh, men hur kommer dessa att fungera med skor runt om ?

Lycka till nu med V75an.....
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat