Citat:
Ursprungligen postat av ricBLo636
Äntligen Romme på lördag.
Då det är hemma bana så blir det de årliga Julbord med jobbet.
Daydream Rapida är inte startsnabb. Men nu har hon gått två lopp efter vila.
Senaste loppet så gick hon i tredjespår första halvvarvet för att sedan pressa sig till ledning. Håller starkt som tvåa efter att rygghästen fick lucka och speedade ner DR.
Qualis Talis är mitt motbud. Osäker på hur snabb han är bakom bilen.
Men är härdad med bättre hästar. Så med en helt okej resa så tor jag att han är med och strider i mål.
Men om nu inte Qualis Talis är startsnabb så finns det en risk att Daydream Rapida blir släppt till spets och då är loppet över tyvärr.
Så om någon har info om hur startsnabb QT är så dela gärna med er.
Tror inte att Beppe AM kan få ledning då det finns viss galopprisk om dom pressar hästen för hårt vid start. Beppa AM är en sämre häst än både Qualis Talis och Daydream Rapida. Så hur som loppet blir kört så vinner inte Daydream Rapida.
|
V75-1
De startande har bara 10 vinster i raden.
2 Daydream Rapida står perfekt inne i detta lopp. Han har inte vunnit sedan i april. Då med skor och över 2600 m. Senast forcerades han i tredjespår genom förstakurvan till spets efter 600 m i 1.09 tempo. Stred tappert hela vägen mot rygghästen och höll bra. Han går bra med skor och klarar den långa distansen. Crebas forcerar nog till ledningen tidigt och kan hålla hela vägen, om han inte får tryck.
3 Beppe AM är osäker och fungerar bra med skor. Han kommer från två segrar mot mediokert motstånd. Är en överstreckad favorit i stor fara.
4 Qualis Talis har ingen seger i år. Låt er inte luras av detta. Christina Medin har bra ordning på sina sköra hästar. QT kvalade in till V75 finalen efter strongt lopp mot Victorius Star. I finalen - med spår 8 - var QT strax bakom French Star, som slog av Daydream Rapida senast. Nu kör Björn Goop. Jämför honom med Hans Crebas. Jag tror, att CT vinner detta lopp - nu streckad till spelvärda 14 %.