Visa ett inlägg
Gammal 2015-12-05, 19:12   #1047
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1403
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Fast efter 6 avdelningar har man hitintills kört 3 på varje bana. Men då ska man pausa ena banan efter 2 körda avdelningar och låta den andra köra klart sina 4 lopp. Då funkar ju matematiken.

Men då kommer det bli avdelning 5 och 7 som får se alla hästar som vinnare. Alternativt 6 och 8.
Om man tänker ställa in efter 2 avdelningar ( dvs köra 2 avdelningar färre än avsett ) så har man antingen kört 4 eller 5 avdelningar. Inte 6 avdelningar.

Och precis som du säger så är det så det blir om Xpress-V86-omgången ska vara giltig med minimalt antal körda avdelningar. ( Och det var precis det här jag skrev om och menade i ovanstående inlägg. De två sista avdelningarna på en och samma bana ).

Givetvis finns det en mikroskopisk risk att man ställer in den sista avdelningen på båda banorna också. Men för att tro att det var så jag menade så måste missförståndet vara medvetet. Edit: Jag har ju t o m skrivit "två sista avdelningarna PÅ DEN BANA MAN STÄLLER IN PÅ", så vad du menar med ditt inlägg har jag helt enkelt ingen aning om.

Senast redigerad av Strappa71 den 2015-12-05 klockan 19:13.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat