Ämne: V75 Åby
Visa ett inlägg
Gammal 2015-12-12, 10:48   #98
AndyMart

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

6 Pelikan Trio (V75-1) har fått bättre förutsättningar i och med strykningen och nu är det läge att sätta på jänkarvagnen och gasa. Hon har inte gått med den på länge och det är läge nu. Allting ser bra ut med henne och hon är stabil i sina prestationer. Hon har varit fin inför detta och så blir det första gången med skor på länge i min regi – det är lätta alumniumskor och jag tror inte det står och faller med det. Norskt huvudlag med vita insidor som senast.

12 Felicia V.E. (V75-1) ser allting bra ut med och jag tror att hon kommer gå bra. Det är ett jobbigt läge, men hon spurtar förbi många med rätt resa. Hon har fin form och har haft en underbar säsong. Att hon har tjänat snabba pengar är ingen stor grej, då hon bär pengarna utan problem. Det skiljer inte så mycket mellan hästarna som tjänat en halv miljon och en miljon. Norskt huvudlag med vita insidor och jänkarvagn senast. Skor istället för barfota fram.

1 Thaitec (V75-2) var ett av de mest osannolika lopp jag sett senast. Att man kan tappa stilen helt 700 kvar, ramla ihop och galoppera, men ändå komma tillbaka i klockren stil och vinna med flera längder… Det ser man verkligen inte ofta. Han låg på så mycket att han tappade luften. I träningen efteråt har allting varit normalt och jag hoppas hålla ledningen, men Alvena Ullabella är också snabb. Det blir helstängt och vanlig vagn som senast.

4 Dreams Take Time (V75-3) ser fin ut och jag tror att han kommer gå bra. Det är bra hästar med ju, men han är jämn och säker. Han kan ta en god placering. Det blir norskt huvudlag med vita insidor, jänkarvagn som senast och skor istället för barfota.

2 Fabrica Pellini (V75-4) är halsopererad och har tränat starkare efter det. Tävlade förbättrade senast också, så det är jag nöjd med. Hon känns fin efter det och tror att hon kommer gå bra. Det blir öppet huvudlag och vanlig vagn senast. Skor istället för barfota fram.

6 Steady Brodda (V75-4) är jämn och säker och fick äntligen sin första seger senast. Hon är försiktig i voltstart och vi har haft svåra lägen och bara smugit iväg med henne. Nu är man lite sugen på att försöka satsa med henne, men jag är tveksam om det går. Det kan vara bättre att ”safea” och vara med i loppet. Så trots sitt fina läge, kan hon vara sist i väg. Formen känns fin och allting tyder på att hon kommer gå bra igen. Helstängt och vanlig vagn som senast.

7 Jetset (V75-4) gör fina dagsverk också. Vann ett rätt så billigt lopp senast, men kändes väldigt fräsch och fin. Med lite klaff och ett smyglopp, så är hon rätt kvick. Öppet med murphy på vänster sida och vanlig vagn som senast.

12 Corinne Af Solnäs (V75-4) är i bra författning och rätt så startsnabb. Om det klaffar så kan hon komma bra på det. Jag tycker att vi har fyra fina ston som alla har potential att vara långt fram. Bula Bula Am är en stark favorit, men jag blir inte chockad om någon av mina vinner. Hon gick med kupor/trekvartsstängt och vanlig vagn senast och det blir likadant igen. Skor istället för barfota fram.

6 Remote Control (V75-6) kör Johan nu eftersom att han gick så bra när han körde honom för tre starter sedan. Han var inte alls sig lik då och efteråt har det bara varit två mediumprestationer. Så han får köra nu av den anledningen. Halvstängt huvudlag, vanlig vagn och barfota bak senast. Nu blir det skor runt om, helstängt och jänkarvagn – vilket är första gången i min regi. Förhoppningsvis tar han i lite mer av det och bakskor tror jag är ett minus.

12 Otrobanda (lopp 12) känns fin och har blivit renoverad efter senaste starten. Jag tror på en god insats, men bakspår och tillägg måste det klaffa ifrån såklart. Skor runt om är enda ändringen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TOBYTYKE (+10), mackpeter (+5)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat