Ämne: V75 Åby
Visa ett inlägg
Gammal 2015-12-12, 12:17   #113
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Den som äger häst för social samvaro med tränaren skall inte ha häst hos Petri Puro. Han är en genuin hästkarl, som hellre pratar med sina hästar än ägarna. Jag vet eftersom Mack Peter är uppfödd, tränad och till hälften ägd av Petri och mig.
Petri är elittränare, vilket han bevisat med många hästar. Hans sociala brister ger lätt upphov till oenighet. Några hästar har därför flyttats. Ni Talar Bra Latin tränas på papperet av Patrik Södervall - i praktiken av Brindeborg. Tror ni att det bytet från eliteserien till division sju har hunnit sätta sina spår efter någon vecka?
Elitserien till division 7 var väl ändå ganska magstarkt? Kan ju hända att de faktiskt går bättre bara på miljöombytet. Träningen har de ju ändå inte hunnit lägga om så mycket på den korta tiden, och man får ju räkna med att de var väl iordning när de flyttades eftersom de stod hos Puro.

Citat:
Ursprungligen postat av Inascott Visa inlägg
Ja har jagat Kadett CD ett tag vad tror ni kan den vinna idah? Bergh själv ger den högsta betyg i tidningen.
Nej. Grovt överspelad är den iallafall. Och det behöver man egentligen bara titta på vinnaroddsen och placeringen i mål i hästens historik för att komma fram till. Lägg på skor på det och att det är många startsnabbare där framme. Ser att han seglat upp som favorit nu, helt obegripligt i mina ögon. Men det brukar bli så i jämnspelade lopp där någon är extra optimistisk i intervju. Gå inte på det!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Inascott (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat