Visa ett inlägg
Gammal 2015-12-12, 12:33   #1063
MoniMakerApp
 
MoniMakerApps avatar
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 1252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Bra om de inser idiotin med flashspelaren mitt i den nya html5-koden, men varför inte göra rätt från början?

Och sejouren med Flash istället för den eminenta Classicsidans vidareutveckling var en senväg av mått men så går det när ignoranta chefer ska bestämma teknik, har varit så i alla år i IT-branschen, inget specifikt för ATG.
Jag tror det beror på att det inte är helt trivialt att få till en bra lösning med html5 och live-streaming utan fördröjning/buffring vilket är a och o i sammanhanget eftersom man vill kunna följa sitt spelobjekt till sista sekunden innan start och då eventuellt lägga sitt spel. 20-30 sekunders fördröjning duger inte längre som det var när atg-live lanserades för ca 10 år sedan. Html5 är fortfarande lite omoget vad gäller live-streaming samt att det ska fungera oavsett webbläsare och utan lagg. Du kan läsa mer via länken nedan. Det ATG hade kunnat göra är att utveckla appar till t.ex. Apple-TV, Samsung Smart-TV osv, men det kräver så klart stora utvecklingsresurser, man verkar istället ha valt en annan väg, d.v.s att vänta på att html5 ska bli mognare och kör med flash-streaming tills vidare. Vi får helt enkelt stå ut ett tag tills tekniken har hunnit ikapp kravet med noll fördröjning utan hackande bild och spel i sista sekunden...

http://stackoverflow.com/questions/2...5-video-client

Saknar också Classic-sidan för att enkelt kunna läsa startlistor/odds/strecklistor osv, förstår dock att de någon gång måste släcka ner gammal teknik som är kostsam att underhålla, de hade dock kunnat bygga något liknande Classic fast med ny teknik + skoinfo. Det konstigaste beslutet i mina ögon var dock att de stängde ner den mobila webbappen som trots allt fungerade ganska bra om än inte perfekt, vilket webbappar sällan gör i jämförelse med riktiga så kallade native-appar som är skräddarsydda för en viss enhet.
MoniMakerApp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat