Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff
Använder inte betaltjänsterna själv så har ingen bra koll, men oavsett så det blir helt fel att göra nån sorts utvärdering baserat på en omgång. Speciellt med tanke att det var typ årets svåraste omgång.
|
Givetvis går det inte att utvärdera en travtjänst eller någon travtippare baserat på en omgång. Ifrågasätter inte deras kunskap, men tycker att det är en intressant iakttagelse att alla dessa samtidigt var så fel på det och då t.o.m. sämre på det än spelarkollektivet.
Dessutom är det alla dessa personers ARBETE att studera loppen och hitta drag och leverera en produkt med en slagkraftig rank. Borde det inte då vara särskilt omgångar som dessa någon av alla dessa travtjänster lyfter fram någon av de hästar som sedan faktiskt skräller i loppen? Säger inte att alla travtjänster ska leverera 7a efter 7a, knappast rimligt, men att som vissa inte ens kunna få 2-3 rätt med relativt stora insatser och att inte en enda travtjänst satte en enda spik tycker jag är värt att uppmärksammas. Spelvärde var dessutom ensamma med att överhuvudtaget sätta en tipsetta. T.o.m. spelarkollektivet satte ju en "tipsetta". Det är inte så att alla vinnare var skrällar - Pelikan Trio, Dreams Take Time, Jetset, Scellino Luis är inte omöjliga tipsettor?
Och t.ex. Leffe rankad sist av SAMTLIGA. Jag tippade inte honom högre själv, men något har vi ju alla missat eftersom att han trots allt vann loppet. Och när man köper en betaltjänst är det väl ändå informationen "som alla verkat missa" som man som kund betalar för och borde kunna förvänta sig att få i en högre grad av anställda travtippare? Ingen travtjänst har ju direkt kunnat leverera detta denna omgång.
Vore intressant att göra någon slags utvärdering av hur det faktiskt går för alla dessa travtjänster omgångar när utdelningen drar iväg rejält som idag.
Scampi såg jag inte heller att någon tjänst lyfte fram som något slags drag utan han är lågt rankad överallt. Thaiger Exclusive är det väl inte heller någon av dessa som lyfte fram.
Som "mocka" skrev: något att fundera på.