Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Hävdar fortfarande att det är en grov överdrift du for med där (Elitserien till div 2 kan jag däremot köpa), och att man även om man byter till en sämre tränare normalt inte tappar något speciellt om det sker kort tid innan start. Oavsett var man flyttar den är det minst lika vanligt att hästen tänder till pga miljöombytet. Om hästen stått en månad eller mer hos Södervall är det en helt annan femma såklart. Så förstod jag det som att det kanske till stor del fortfarande är Brindeborg som ansvarar för hästens träning och skötsel och då borde inte Södervalls eventuella oduglighet göra så stor skillnad heller.
Något stod ju inte rätt till med kusen, så mycket kan vi ju konstatera efter loppet iallafall.
|
Självklart är min beskrivning av tränarbytet en överdrift. Men jag högaktar Puro för att han månar om sina hästar och inte fjäskar med ägarna. Skälet till att jag nämnde nuvarande tränare vid namn var inte att nedvärdera dem. Min poäng var att uppmärksamma forumet på att favoriten Ni Talar Bra Latin var en favorit i stor fara. Och motivera varför.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av mackpeter den 2015-12-13 klockan 01:42.
|