Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan
Bara att lansera en spelsajt som
Nya ATG.se som inte är "top notch"
är oförlåtligt oproffesionellt.
Än värre är det att samtidigt
släcka en sida (ATG Classic)
med dryga miljonen
träffar dagligen (långt fler träffar
än gamla ATG.se hade).
"don't fix it, if it ain't broke"
Givetvis skulle sidorna körts
parallellt och när den nya sidan
nått "top notch" hade den gamla
sidan självdött.
Släckningen är oförlåtlig och
vittnar om den bottenlösa
inkompetens som råder inom
ATG.
Ett affärsmässigt, fullständigt
vansinnigt beslut.
Jag vill spela i stora pooler där alla
kan deltaga och inte som nu, när
de flesta bortsett från skärmknarkarna,
exkluderas pga av tröskelhöjningen
i svårighetsgrad som intruduktionen
av nya ATG.se medförde.
Förstår man inte något så basalt,
borde man omgående entledigas
från sin beslutande position.
|
Håller med om att det var dumt att stänga den gamla sidan innan den nya fungerade fullt ut. Släcker man ner något som fungerar så måste man vara 100% säker på att den nya lösningen är vattentät. Samtidigt hade det kostat att fortsätta underhålla den gamla sidan parallellt och man hade inte fått något egentligt kvitto på hur den nya fungerar under full belastning. Problemen hade lika gärna kunnat visa sig den dagen den gamla stängdes ner och den nya kraschade av det ökade antalet användare.
Jag köper inte riktigt snacket om att många skulle ha lagt ner sitt spelande på grund av den nya sidan. Finns säkert en del, men det torde vara en rätt marginell grupp. Som jag ser det finns det två grupper av spelare idag. Dom som lirar på nätet och dom som lirar hos ombuden. Den senare borde bli mindre för varje år som går. Omsättningstappet skulle nog bli betydligt större om man t.ex la ner spelombuden då denna grupp förmodligen innehåller många sådana människor som aldrig skulle sätta sig vid en dator i normala fall. Har du väl tagit steget ut som nätspelare så är inte klyftan mellan sida 1.0 och 2.0 avgrundsdjup precis. Det handlar mer om huruvida man vill lära sig eller inte.
Min mormor som snart är 80 bast betalar sina räkningar och gör andra ärenden via nätet. Hon har aldrig gått i taket över att internetbanken får ett nytt utseende eller att säkerhetsdosor byts ut. Finns gott om såna krutkärringar och gubbar som har gett sig fan på att försöka hänga med i utvecklingen. DET är en större bedrift än att en grupp av mestadels medelålders gubbar ska lära sig använda en ny version av en spelsida. Torde vara en enkel skitsak i jämförelse.