Visa ett inlägg
Gammal 2015-12-13, 21:18   #5
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Jag noterar en intressant häst redan i första loppet där Che Guevara gör första loppet i Flemmings regi. Verkar ha stått där ett par månader så effekten av ett tränarbyte uppåt bör ha gett effekt. Det är en rätt duglig häst det där, och lång distans brukar inte vara en nackdel för Flemmings hästar eller körstil för den delen. Skiter fullständigt i vad Flemming ger för kommentarer imorrn, för den karln är desinformation personifierad (utan dold agenda tror jag men ändå) utan plockar med den alldeles oavsett!

Sen råder jag er till att titta på Dolce Vicis senaste två felfria lopp. Riktigt rejäl vid första andraplatsen efter tung resa (som hade varit en förstaplats om kusken haft vett att börja driva i tid) och även vid den andra.

Jag ser i min spåkula att det blir ganska hård och utdragen spetskörning i det här loppet trots distansen, med tanke på att många hästar med låga nummer är startsnabba och har offensiva kuskar. Peter och Flemming tar det nästan säkert ganska piano ifrån början och hänger med i draget och spurtar förbi på slutet. Även Johan med Cadabra är nog en av dem som åker med och profiterar på tempo. Med tanke på startspåren och hur de troligtvis blir spelade utnämner jag redan nu Dolce Vici till loppets mest spelvärda!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat