Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart
Ja, Maggiesbest börjar bli lite för mycket streckad nu. Trodde faktiskt strecken skulle utveckla sig annorlunda. Men ska vi snacka understreckade hästar lyfter jag fram Play It Diablo och Twin Peaks. Det är trots allt ett dåligt gäng vi snackar om och aldrig att jag vågar lita på Chipperoo.
Twin Peaks visade uppåtform senast och var bra igen. En sådan prestation kan räcka till seger idag. Play It Diablo står bra inne i loppet och sitter bra på det.
|
Play it diablo är hygglig men jag tror ända ganska chanslös da han är för langsam ut. Twin Peaks är jag lite daligt paläst pa, ser ut att vara form men sparet och att han har den där lutningen pa pallplaceringarna gör att han inte verkar sa het ända...
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart
Notera strykningarna i V64-6. Camilo Boko hade från början spår 12, vilket jag hävdar är det sämsta spåret i en spårtrappa. Alltid hängandes och ofta backas den ner bakom 13, 14, 15 och hamnar sist. Nu är det istället 10 som gäller och det är enormt mycket bättre. Plus!
För övrigt är spår 8 i spårtrappan bäst. Speciellt med strykningar innanför. Mycket mer rutinerade djur med en hel del mer pengar på sig från spår 8 än de som står längre in på vingen. Har du en medel eller snabb häst från start sitter du ofta i spets efter 500 körda.
Lyfter därmed fram Breidabliks GT som jag tror Conni forcerar framåt och får överta med in på bortre långsidan.
|
Förstar faktiskt inte hur Breidablicks inte är favorit. Borde vara relativt klar om han bara gar felfritt. Vilket givetvis är langtifran säkert, men bricka 8 maste ju vara det basta möjliga läget för felfri start!? Har inte hunnit plugga loppet ordentligt än, men spontant ser det ut som omgangens basta spik tycker jag.