Visa ett inlägg
Gammal 2015-12-15, 01:03   #50
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Återigen kan man konstatera att det lönar sig att spela på bra kuskar med mindre betrodda hästar. Ludde, Peter och Johnny stod för skrällarna.

Spikade Bergh både i första och sista, men torskar i garderingsloppen för att jag snålar.
Sådär säger många emellanåt. Men det är ganska många kuskar som är bra. Om du i dagens omgång räknar Bergh, Unter*2, Takter, Uhrberg, Ludde, Söderkvist som "bra kuskar" så är du uppe i 4500 rader (5*4*5*5*3*3=4500). Då har du ändå inte med Smaragd, för Nicolaj Andersen kan du inte gärna ta med som en bra kusk i den ligan, även om han för den delen inte är dålig.

Men jag håller med om att det är en bra tumregel att lägga mycket vikt vid kuskar om man ska strecka lågprocentare och inte riktigt vet vilken man ska ta. Sitter Takter och Kjersgaard med varsin högoddsare som är lika hårt spelad kan man nästan ge sig fan på att Takter har den bättre vinstchans bara av att läsa kusknamnen. Säger jag som gjorde precis den tabben idag på DD Men man lär så länge man lever och lever så länge som man lär!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat