Visa ett inlägg
Gammal 2015-12-15, 20:48   #51
tomtom2

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Du kan väl inte på allvar mena att Svedberg är bättre att köra än Tillman? Den ena kör 10 gånger mer och av blandad kvalitet naturligtvis. Den andra kör idel topphästar han har i sitt stall han fått i knät. Startar bara när det är påställt för att behålla sina fina siffror. Så där har du förklaringen till siffrorna om du undrade.

För att Svedberg ska vara bättre ska han vara en väldig talang samtidigt som Tillman är fullständigt talanglös. Men jag har sett mellan raderna på dina inlägg tidigare att du inte verkar ha mycket till övers för att kvinnor ska vara bra på så mycket mer än en sak. Antar att det ligger till grund för den här slutsatsen du dragit och inte så mycket mer noggranna analyser...
Kommentaren om att tjejer bara ska vara bra för en sak får stå för dig, jag har iaf aldrig yttrat något i den riktningen. Det finns flera tjejer som gör ett bra jobb i liven/Kanal 75, Åsa E t.ex. och Skoglunds tjej som jag har glömt vad hon heter. Däremot vidhåller jag att Eva Idmyr är totalt oduglig liksom Kajsa Gustavsson, men visst, det finns manliga medarbetare som inte heller håller måttet så det är definitivt ingen genusfråga som du vill få det till.
Vad det gäller kvinnliga kuskar så finns det visst några som jag tycker är ganska duktiga, Elin Gustavsson, Sandra Eriksson och Christel Berdtsson för att nämna några. Jag vidhåller dock att Tillman är överskattad men respekterar givetvis om andra har en annan åsikt. Däremot tar ju kvinnliga tränare för sig mer och mer, jag är övertygad om att den rollen passar bättre för tjejer/kvinnor inom travet. Som kuskar räcker dom för det mesta inte till riktigt.
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat