Ämne: TonyBet
Visa ett inlägg
Gammal 2015-12-17, 00:42   #34
Slurf
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lasthope Visa inlägg
På B365 fick jag sitta kvar ganska länge före det "berömda" emailet kom där det beklagades att de måste sänka limiten rejält efter en granskning av mitt spelande.

Som jag ser det går det inte att tala väl om bookmakers som vägrar ta emot bet på lika villkor bara med den grunden att spelaren vinner. Detta strider mot bolagens egen princip, som handlar om att sälja in chansen om att vinna - men när man vinner, då är man inte välkommen. Hur absurt är detta och hur bedrägligt är det inte?

All reklam från bookmakers är således bedräglig och torde bryta mot marknadsföringslagstiftningen (vissa problem med jurisdiktionen kanske..) och de borde polisanmälas, gripas, förhöras och ställas inför rätta. Undantagen är sådan reklam som säger att ni är "välkommen att spela bara ni inte vinner", men konstigt nog har jag aldrig sett sådan reklam utan bara reklam som saluför drömmen om guld och gröna sköna skogar.

Endast bookmakers som behandlar alla kunder lika, har existensberättigande. Om de gör förlust hos vissa kunder, well, det får de acceptera och bli bättre på att sätta oddsen. Pinnacle gör nog inga förluster på sin affärsidé, men bolaget är väldigt bra på att just sätta oddsen.

Sedan finns ju oddsbörserna och dessa har ju inga problem med att acceptera vilka bet eller bokningar som helst från vem som helst och det är där man hamnar till slut.

Sorry...blev lite off-topic, men iofs, Tonybet limiterar ju också och det skall förstås framgå för den som läser tråden. Således: öppna gärna konto hos Tonybet, försök ha en strategi för att inte bli limiterad under bonusperioden. Jag föreslår som sagts att ni drar fördel av oddsen som sätts på basketen.
Problemet är att det inte går att driva ett spelbolag med det utbudet som EU-bolagen har om vinnande spelare inte limiteras. Vad de skulle kunna göra är att sätta en maxlimit på to-win på vissa marknader så att det i alla fall går att använda sidan som kund. Att låta vinnande spelare spela femsiffriga belopp på "soft markets" är givetvis inte hållbart för någon. Även Pinnacle har runt 430SEK eller860 SEK som startlimit när de släpper odds på mindre sporter. Det skulle aldrig gå runt annars. Klart är att spelarnas insatser måste begränsas på något sätt för att verksamheten skall kunna vara vinnande, frågan är bara i vilken omfattning.

Spelagbolagen är anpassade efter att många spelare skall förlora små summor på korkade spel, inte att ett gäng sharps skall kunna sitta och metodiskt scanna av marknaden och dra in hundratusentals kronor. Jag skulle utan problem dra in över en miljon om året om jag fick en maxlimit på 10k på alla europeiska bolag oavsett marknad.

Senast redigerad av Slurf den 2015-12-17 klockan 00:45.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat