Ämne: V75 Mantorp
Visa ett inlägg
Gammal 2015-12-18, 07:01   #26
greyhound

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 887
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg

I lördagsloppet är jag ganska dåligt påläst på loppet för tillfället, men det ser ut som lite av en straffspark för Goop. Femte utan spring med en bra häst och det saknas ju nästan kuskmotstånd i loppet. Ohlsson har en galopplysten, ska väl mycket till att den ska bjuda upp till spetskamp om den ens travar. Och de övriga på start är statister kuskmässigt, det finns inte att de svarar om de nu skulle kunna. Erik sitter på bricka 8 på tillägget så där ska det till att lösa sig. Paradoxalt nog är det väl avsaknaden av kuskmotstånd som också är den största nackdelen för favoriten. Omstartsrisken med 15 relativt orutinerade hästar och kuskar av halvlåg kvalitet för att vara V75 är ganska överhängande och då missgynnas ju normalt favoriter som ska vara med och köra där framme. Ser toköppet ut bakom spontant så det lutar åt att jag i en knepig omgång sväljer den här lampan och spikar...
...
Jag tror Bouncing Ball har god chans att spetsa. Såg hur fin ut som sist i kvalet och spetsar han är vinstchansen minst lika bra som Goopens favorit som i mina ögon är rejält överstreckad.
greyhound är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat