V75-Halmstad (Extra V75 29 dec)
Riktigt fina lopp i Halmstad för att vara en extra V75a. Det är normala V75 propositioner till skillnad från extra V75an på Bergsåker. Efter Halmstad kommer Rommes på lördagen, men eftersom jag beger mig till varmare breddgrader i en månad från nyår så blir detta sista slingan jag drar igång på ett bra tag.
Klass 2
Sanslöst bra klass 2 försök i slutet av december. Krävdes drygt 1100 startpoäng för att komma med. Jag har följt vardagstravet väldigt dåligt och har därför extra dålig koll på lägsta klassen, men Bergh verkar ha en bra häst i Run Ceasar Run. Många utmanare.
Klass 1
Inte lika bra lopp men helt ok. Den med högst startpoäng, Global Ride, får man hissa ett stort frågetecken för med barfotaförbudet. Dags för Il Sånna att börja leverera på allvar i nya regin ?
Bronsdivisionen
Mycket bra lopp. Intrycket på Kan Ha i de två senaste loppen gör att man får välja den så här en vecka innan loppet och utan någon info. Verkar dock som att Lindgren ska köra själv.
Silverdivisionen
Detta blev en tunn soppa. Hur kommer Carabinieri funka med skor ? Finns inget lördagslopp att ersätta med på V75 till denna extraomgång, men även om loppet är tunt är det ändå rätt spelvänligt på förhand.
Gulddivisionen
1640 m lopp så spårlottningen blir väldigt viktig. Många frågetecken med barfotaförbudet. Nothing But Class har funkat ok med skor på slutet och med tanke på att det är stort frågetecken på många andra i första starten sedan barfotaförbudet infördes får den bli vinnaren i nuläget.
Stoloppet
Väldigt bra lopp. Många tänkbara vinnare. 3e raka för Jetset ?
Treårsloppet för ston
Ser ut som ett väldigt fint lopp men låg klass och har noll koll på ett flertal av dessa varför jag undviker att utse en tidig vinnare.
Lycka till nu med extra V75an till Halmstad nästa tisdag !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|