Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart
Min teori är att man från början gjorde det för att omsättningen skulle höjas och svenska spelare skulle få större potter av det hela. Storspelarna insåg dock att det fanns luckor i systemet och vissa började fiffla genom att regga sig hos internationella partners istället och därmed spela med lägre spelavdrag.
Av ren okunskap hos ATG gick allt för långt och nu försöker Skarplöth (som inte var delaktig från början överhuvudtaget) helt enkelt rensa upp skiten och samtidigt undvika att all information kommer ut till allmänheten.
Finns ju även en liten chans för att det ska vara riktigt jävla korrupt och att någon inom ATG spelar där för egen vinning men det är nog så nära en konspiration man kan komma.
Hade ATG.se kunnat ta emot kunder från hela världen skulle det lösa ALLA problem, men som vanligt är det problem med sådant på grund av monopolet.
|
Ja, det är tydligen tom så att om jag skulle flytta till USA. Spanien eller Thailand som många svenskar gör, så skulle jag inte kunna fortsätta vara atg kund. Man ska tydligen permanent bo i Sverige för att få vara det. Det är ju rätt korkat. Tänk alla travintresserade pensionärer som flyr till varmare breddgrader under vintern och har bra internet och massor av tid till trav. Dom är inte välkomna hos atg trots att dom har kvar sitt svenska medborgarskap, pension från Sverige osv.