Visa ett inlägg
Gammal 2015-12-29, 23:04   #129
olle

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61674
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Spelvärde hittas inte bara i skrällar som är för lite spelade, vilket många verkar ha svårt för att fatta. Om jag värderar vinstchansen hos en favorit till högre än vad spelprocenten/oddset indikerar är den precis lika spelvärd.

Idag var scenariot så solklart med Bergh i spets och att resten skulle vara rena defileringen. Vinstchansen var väldigt hög, min värdering var 60-65 % (vilket var fel i efterhand, den var högre, galopp 20 %, sjukdom eller övrig torsk, 10 %, således 70 % vinstchans). Nu blev den något överspelad men enligt mig lika huvudlöst att gardera då inget annat ekipage i loppet hade högre vinstchans än spelprocenten, möjligtvis Star Keeper i så fall.

Om man ska vara ärlig så vore det klart mycket smartare att aldrig röra något spel överhuvudtaget om vi nu ska snacka spelteori. De är nämligen gjorda för att du ska torska så om du vill ha en vettig lönsamhet på något är det bättre du tar ett extrajobb och slutar spela.

Alternativt spela V5 men att gardera Michelangelo Ås var inget annat än korkat, både på förhand och i efterhand om man läst på loppet.
De stora streckspelen som V75 och V86 är optimala för väldigt stora system men det är väl antalsmässigt i alla fall till minst 95 procent småspelare som jagar pengar där. Klart att nästan alla då går back när dessutom minst 35 procent av insatserna försvinner direkt i spelavdrag. Spelavdraget gör så klart att de allra flesta förlorar även på övriga spel men hade småspelarna lärt sig att om man inte vill satsa mer än Max 500 kr så är chansen att gå plus på lättare spel som V4 betydligt mycket större än att jaga de stora pengarna på de stora spelen med endast i praktiken teoretisk chans att lyckas. Men det finns väl dom som tror att alla kärleksfulla reportage om storvinnare gör att det inte är så svårt för dom har ju aldrig några reportage om alla de hundratusentals spelare som bara förlorar pengar på sina spel.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat