Visa ett inlägg
Gammal 2015-12-29, 23:59   #134
Jajjan

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2709
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Spelvärde hittas inte bara i skrällar som är för lite spelade, vilket många verkar ha svårt för att fatta. Om jag värderar vinstchansen hos en favorit till högre än vad spelprocenten/oddset indikerar är den precis lika spelvärd.

Idag var scenariot så solklart med Bergh i spets och att resten skulle vara rena defileringen. Vinstchansen var väldigt hög, min värdering var 60-65 % (vilket var fel i efterhand, den var högre, galopp 20 %, sjukdom eller övrig torsk, 10 %, således 70 % vinstchans). Nu blev den något överspelad men enligt mig lika huvudlöst att gardera då inget annat ekipage i loppet hade högre vinstchans än spelprocenten, möjligtvis Star Keeper i så fall.

Om man ska vara ärlig så vore det klart mycket smartare att aldrig röra något spel överhuvudtaget om vi nu ska snacka spelteori. De är nämligen gjorda för att du ska torska så om du vill ha en vettig lönsamhet på något är det bättre du tar ett extrajobb och slutar spela.

Alternativt spela V5 men att gardera Michelangelo Ås var inget annat än korkat, både på förhand och i efterhand om man läst på loppet.
Vore det inte för alla favoritspelare, skulle jag inte
spela 1 krona på trav.

Som tex i morgon då vi gör bokslut
och har vinstdelning i spelbolaget,
ett sjusiffrigt belopp som inte börjar
med en 1:a delas på 4 och bolaget
startas om med 40 k i spelkassan.

Jag kan inte annat än utrycka min
största tacksamhet till favorit-
spelarna, som plöjt in stålarna
till denna pott.

Det mest otroliga är att de fortsätter