Ämne: V86 30/12
Visa ett inlägg
Gammal 2015-12-30, 13:14   #6
AndyMart

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Avd VII:

5 Orakel Face vill jag stå över. En av dagens största favoriter trots att det ofta strular för hästen. Att hästen var härlig att skåda i två starter nyligen låter jag inte påverka mig. Här vill jag ha skräll!

6 Young Farmer(8%) har gjort det bra i flera starter. Galopperat i stridens hetta vid några tillfällen. Senast enkel seger ifrån ledningen, besegrade 1 Stay Alert (13%). Spets och sedan bra chans?

8 Remote Control(3%) gillas och stallet verkar nöjd med hästen. Avslutade härligt vid vinsten.

10 Min Finish(0%) är en rejäl spurtare med helt rätt skalle. Vid överpace kommer hon till slut.

3 Rosso Pomodoro(2%) grundkapabel med bra kusk. Den tas med trots att all form tycks saknas.

4 streck totalt och det känns skönt att hålla sig ifrån de tre mest streckade i loppet.

1 Stay Alert fick stryk av 6 senast.
5 Orakel Face misslyckas relativt ofta med mycket inslag av galopp.
11 Vivo Per Lei missgynnas av bakspår, enligt Lars I.

Personligen ser jag bara tre hästar som kan vinna loppet.

1 Stay Alert - Får rygg ledaren på Orakel Face/Young Farmer, vilsam resa, och kan vinna bara luckan kommer. Bike nu?

5 Orakel Face - Bättre distans nu, favorit till att ta spets och då blir han svår att röra även om han inte övertygat på slutet.

6 Young Farmer - Kan snuva Orakel på spets då han är något snabbare direkt från start (U-tipset ändå att han INTE gör det), har i så fall riktigt bra chans i loppet. Hoppas på en strykning innanför så ökar chanserna att komma till spets då han slipper luriga sjättespåret. Dock intressant även från annan position, för hästen duger bra.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat