Ämne: V75 Romme 2/1
Visa ett inlägg
Gammal 2016-01-02, 14:46   #82
tvablaa

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Nån som kan hjälpa mig att förklara varför Mjölner Komet är streckad på 66 %? Kollar sällan kallblod men tänkte spela V75 idag när det är stor jackpot. Kollade några lopp på Mjölner Komet i arkivet men det sa mig inte så mycket. Fin senast och så men har inte startat på tre månader och senast stod den till exempel bara i hälften så mycket som Guli Rask, som idag är streckad på 3 %. Fattar ingenting. Folk har svårt att hitta spik och tar den med två ettor i raden som står bra inne på pengarna? Behöver hjälp kallblodsexperterna här...
Håller med om att den är väl stor. Men blir ju lite konstigt att jämföra hur de var spelade senast när MK vann med halva upploppet och GR blev sexa. Jag gjorde en analys av loppet igår och landade i att det nog trots allt är en sund spik, mycket för att det är så tunt emot.

Titan Tabac är väl minst lika bra men står 20 efter och har inte uträttat ngt vettigt med skor sedan urminnes tider. Vann förvisso med skor för ett år sedan men prissumman var 10´ och motståndet därefter.

Det snackas mkt om Krusen med Ohlsson men det har ju inte skett några underverk när de kamperat ihop tidigare.

Pratas även om Snygg men känns lite som man övervärderar Janssons förmåga på kallblod. Blir långt ifrån imponerad av vad den uträttat.

Tycker isf. Trippa Undan är roligare som skräll även om OAL knappast är någon favorit. Men den har plusstatistik på många i fältet, t.ex. Krusen.

Värst emot i min bok är nog ändå Raggmunken som är van härdare motstånd och som verkar trivas på vintern. Vann ett lopp för ett år sedan så Trippa Undan (20 m före), Lärkan, Krusen fanns i det slagna fältet.

En dag när det är hopplöst att hitta spikar så lutar jag åt att spika dagens största. Kom ihåg att en storskräll är bättre för utdelningen än en stor favorit som förlorar (enl. Sjöden).
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+5)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat