Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff
Nån som kan hjälpa mig att förklara varför Mjölner Komet är streckad på 66 %? Kollar sällan kallblod men tänkte spela V75 idag när det är stor jackpot. Kollade några lopp på Mjölner Komet i arkivet men det sa mig inte så mycket. Fin senast och så men har inte startat på tre månader och senast stod den till exempel bara i hälften så mycket som Guli Rask, som idag är streckad på 3 %. Fattar ingenting. Folk har svårt att hitta spik och tar den med två ettor i raden som står bra inne på pengarna? Behöver hjälp kallblodsexperterna här...
|
Minus på dom värsta konkurrenterna som står på tillägg och att hästen står väldigt bra inne i loppet tycker jag avgör. Titan Tabac och Snygg är missgynnade av skor. Dock är det ett stort frågetecken att den är så stor favorit efter uppehåll och att stallet inte låter helt säkra.
"3 Mjölner Komet (Jan Roar Mjölneröd) tränar helt bra. Men det märks att han inte har startat på två månader. Allt verkar okej. Jag hoppas att han ska vara i ordning men det är svårt att säga när han inte har startat på två månader. Jag tycker att det är okej att han är favorit men samtidigt orättvist att han är omgångens största favorit, säger Jan Roar."
Skulle favoriten torska detta så är det nog rätt vidöppet, tror dom flesta kan vinna och det förordar helgardering.
Några det låter uppåt på
"7 Trippa Undan (Ove A Lindqvist) är det bra med. Formen är så bra som den kan vara på vintern. Glöm senaste starten. Blev för långa brodd då. Det är norsken att slå. Den har vi slagit förut. Vi ska vara med på linjen och ge dem en match, säger Bror Grönlund."
"11 Krusen (Ulf Ohlsson) har fin form. Var för pigg förra gången. Tvåa med två galopper på bortre sidan första varvet. Var hysteriskt pigg. Mjölner Komet gör aldrig några dåliga lopp. Men vi ska försöka ge dem en match. Ett bra spår, säger Carina Bergström som är Michael von Krusenstiernas sambo."
"12 Raggmunken (Conny Gustafsson) var vi inne på Åby och körde fort med. Kändes väldigt bra. Enda vi ska ändra på är att det ska bli en bättre placering. Jag måste tro på honom. Var väldigt bra senast men jag körde dåligt då. Många hästar att runda men jag får hoppas på det bästa, säger Conny."
Den sistnämnda hade kunnat vara en chansspik om man vill gå emot, men jag klarar inte kusken. Körde dåligt senast och återigen många att runda, men hästen är bra nog att vinna.