Ämne: V75 Åby 9/1
Visa ett inlägg
Gammal 2016-01-07, 09:45   #40
Andy90

Andy90s avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2871
Standard

Precis tagit mig senaste 40 minuterna och börjat kolla igenom loppen och jag tycker rent spontant att det känns svårlöst. Men här är mina spontana tankar utan större genomgång:

1: Får ingen större känsla här, känns öppet och lär fylla kupongen med ett par hästar. De som står ut direkt är dock Cebba T.T pga form och trevlig streckprocent, Whats your limit med Örjan. Dernier Viking kan jag inte gå obemärkt förbi heller.

2: Svårt, något säger mig att jag vill fälla Yoggi. Mescal är ju trevlig. Je T'aime Ruinart, Caddie Ivory & Love Palema likaså. Öppet och svårlöst lopp som lär kosta!

3: Jag har alltid gillat Bravo Navarone och kommer antagligen slänga med honom här om jag inte tar ställning och spikar 10 eller 11.

4: Återigen öppet lopp och i lärlingslopp brukar jag ofta gå på kuskarna. Adrian och Oskar J tex. Hästmässigt så är Qualis Talis är rejäl, tuff och "likeable". Digital Control är streckad på 2%, bra häst och ok kusk, kan mycket väl vara topp 3.

5: Jag har fått feeling för Top of the world, streckad på 6% just nu och det kan säkert bli fart i det loppet som hästen skulle gynnas av här från spår 9. Möjligen en av mina spikar. Såg att Christoffer spikar sig själv med Shogun dock..

6: Nahar/Candor Hall som gör upp i Guld? Hm.. Ta ställning och spika här kanske. Youana kör försiktigt efter vila?

7: Only one winner är på tok för stor favorit från det läget och måste fällas. Poker Kronos känns som givet motbud. Berghults Leffe, kan gamlingen slå till med en överraskning?
Nicklas (+2)
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat