Ämne: v64 Gävle
Visa ett inlägg
Gammal 2016-01-07, 20:48   #23
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Daniel Olsson,Lutfi,Kern,Calle "Kråka" medan han körde m.fl.Bara några av dem som skiter i kutymen, t.o.m. när de INTE har en häst att kunna vinna med.Goop t.ex. släpper aldrig till en favorit om han själv har en häst som han kan vinna med, utom på Åby eller Skellefteå av förklarliga skäl.
Alsén själv var osäker på hästen efter vila och trots broddar under träning har den inte gått med skor runtom på två år.Petterssons häst hade definintivt en chans att vinna men fick aldrig den - en påläst kusk hade inte hamnat på innerspår och bara hoppats på lucka.Att köra för bästa placering går före kutymen så i det här fallet säger jag som prof.Hans Rosling: du har fel och jeeboy (och jag) har rätt!
Ja, men precis som man vet att det är kutym vet man också att vissa som du nämner skiter fullständigt i den (de du nämner) och att vissa nästan ofelbart följer den/är passiva överlag (däribland Pettersson). Och det var därför jag tyckte det var så oerhört korkat att såga Pettersson som gör precis som väntat. Det är att kalla sig själv som spelare för jubelidiot som överskattar ett så osannolikt scenario som att Pettersson ska svara en favorit.

Edit: Att Pettersson skulle vara påläst om var Alsén sagt om sin häst är också att överskatta kuskar. Det där har de flesta inte koll på förutom när det är stora lopp möjligen. Men de sitter inte med i närheten av samma info från kuskar och tränare som vi som sitter vid datorn sista timmen gör.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Stekel den 2016-01-07 klockan 20:50.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat