Citat:
Ursprungligen postat av doob
Det pratas ganska lite om lärlingsloppet i tråden men där vill jag göra alla uppmärksamma på 9 Digital Control som i nuläget är streckad på ofattbara 2%!
Hästen har som dom flesta vet finfin kapacitet och comebacken var mersmakande! Stall Bergh kommer få ett fint år på Åby och jag tror man tidigt vill visa sig bli den nya maktfaktorn debutåret på hemmabanan och det lär vara vässat idag!
Det mest intressanta är dagens kusk! Den som följer Expressens podcast "Systemet" fick underbar info om Gert Sucaet som i svensk statistik ser ut som en riktig färsking men ICKE!
Gert Sucaet är 23 år och kommer från Belgien. Han vann lärlings-EM 2013! Han har vunnit över hundra lopp och i tuff konkurrens. Han har exempelvis vunnit Grupp 2 - lopp vilket säger en hel del!
På svensk mark har han haft två uppsittningar och i alla statistiska kolumner står det blank - zip - zero - noll! Det är alltså missvisande!
Från bricka 9 auto kommer hästen få en fin resa i andraspår och i mitt tycke är ekipaget en av dagens mest streckvärda till rådande procent! Toppdriver + läge + vässat (?) + hemmaplan + andra starten efter vila och mersmakande comeback är bara plus!
Kan till och med vara en superfräck miljonspik!
Tänk på det!
|
Är folk fulla?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|