Ämne: V75 Åby 9/1
Visa ett inlägg
Gammal 2016-01-09, 12:39   #130
newbranch

newbranchs avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1891
Standard

Vet inte om man får "stjäla" rakt av. Men tar en chans.

- 9 Quantum Doubleleep (V75-2) går bra hela tiden och känns fortsatt fin. Nu fick han ett perfekt läge eftersom han inte är så snabb ut, och det är inte ens säkert att han hamnat bättre till ens från spår 2. Nu har det ju blivit dödens två starter i rad och han har gått riktigt bra ändå, men han fungerar bättre om han slipper göra grovjobbet själv och nu borde det kunna bli ett fint lopp i ryggar. Senast gick han med brodd och det fungerade bra, och jag räknar med att det kommer att behövas idag också. Hästen har gått med öppet huvudlag hela tiden och jag velar om vi ska testa ett can’t see back eller inte, men vill prata igenom det med Calle innan jag tar något beslut. Annars blir det inga ändringar. Hästen är ju med där framme hela tiden och det tror jag att han är nu också, men det är ju tuffare emot och visst måste det stämma.

- 7 Quantum Outlook (V75-4) har fått en passande uppgift även om jag inte är riktigt nöjd med läget. Han var ju nära att slå av Carlos Greenwood för tre starter sedan och är väl så bra som denne, och har visat fortsatt toppform efter. Han vann från dödens näst senast men är väl inte heller mest effektiv därifrån. Senast fick han lägga en speed för att komma till ledningen, men sedan blev det oväntad tuff körning sista varvet och den som vann var ju otroligt bra. Jag var i alla fall nöjd med min häst och han känns fortsatt lika bra. Det har inte blivit optimalt kört för honom de två senaste, han är klart bäst om man kan sitta still till 700m kvar och sedan gå en rejäl speed hela vägen in. Nu blir det för Niclas att ta en lugn start och försöka hitta ner. Gör han det känns det som att Outlook har den bästa uppgiften av mina två, lärlingsloppet känns ändå enklare än klass II-loppet. Benzon är vass i sulkyn och nu när han bytte licens vid årsskiftet så kommer han att kunna köra på storbanorna. Behövs det brodd så blir det första gången för Outlook, men han travar rent och jag tror det kommer att fungera bra. Jag funderar på om vi ska köra honom i en bike nu. Om Niclas får bestämma lär det bli så, men jag vill fundera en stund till. Båda mina ska räknas med rätt lopp, men jag tror att Quantum Outlook har bästa uppgiften, säger Eric Martinsson.
newbranch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat