Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa
Ser ju tyvärr ut som det ska bli mildare väder i helgen och även nederbörd. Det gör redan svåra Åby-lopp än mer svåranalyserade. Lite tidiga tankar (sett i ljuset av att jag varit iskall på streckspelen det senaste):
1: 9 klar förstahäst för mig men tyckte kanske den kunde gjort det bättre senast. Gillar även 7 som var riktigt bra på Åby senast. Svårt se Dernier Viking vinna med skor även om den inte möter mkt mot vad den brukar. 5 är tokskrällen.
2: Inte koll på hur bra 6 är men känns väl som förstastrecket. Vill dock inte släppa 7 som jag trodde på senast. Och 1 kanske kan överraska från spets igen.
3: Kommer nog gå rätt ut på det MackPeter säger och spika 11. Alternativt dubblar jag med 4 som visat tidigare att den duger på V75 och som kanske kan slippa dödens nu.
4: Hopplösa lopp att analysera och typiskt sådan lopptyp där statistiken kommer att kunna ge vägledning vad det lider. OJA får förstastrecket med 5 och 6 såg stark ut senast. 8 är ju nu härdad och tidig liksom 13 som körs av ordinarie kusk och som "alltid" är på plats. 7 känns också tidig.
5: 2 klart förstastreck men kommer att ha svårt ta bort 3 som den såg ut senast. Känns också som 6 kan bli bra värde i den här gången men Jansson är ingen favorit.
6: Var direkt inne på att spika DTT trots läget. Vid gardering av den såg 9 riktigt vass ut senast och 11 är en favorit. De där framme tror jag mindre på och av principskäl väljer jag nog bort Bergh.
7: Finns inte att spika 11 som strecken är nu. 4 mkt tidig för mig liksom 5 och 6 om strecken stannar under 5%. Är mer inne på den här Bergh-hästen än den i förra.
|
Borde helt enkelt följt de tidiga tankarna mer..