Citat:
Ursprungligen postat av Calatan
Point taken.
Spelet igår var inte särskilt lyckat från min sida. Jag hoppade in sent som inlämnare och hade inte mycket tid att lägga på det. Min prio var att försöka fånga upp diskussionerna i tråden.
I vanliga fall brukar vi inte spela så här in i döden tråkigt. One brukar ofta sätta maxbegränsningar på tråkiga tecken (typ 2 och 3) och i normala fall brukar jag försöka hitta sätt att få mer värde i raderna.
|
Ja mitt inlägg var inte direkt kritik mot ditt system som du la nu, kan ju hända att det var värde i systemet överlag även fast enskilda rader var väldigt dåliga. Tror de flesta system som läggs här innehåller en andel rader med dåligt värde, nyckeln är ju att göra denna andel så liten som möjligt.
Frågan är ju hur man skall göra det och jag tror helt klart att en bra början är att ha ett tak på att max 3 lag får sluta på mellan 2-4 mål. Sen så skulle jag gärna se att man körde med något krav likt att minst en match slutar med max 3 mål och minst en match slutar med minst 7 mål. Tror att många Svensson ofta utgår från en ram med 2-4 mål på alla lag när det är hockeybomb och inte allt för ojämna matcher.