Visa ett inlägg
Gammal 2016-01-10, 16:31   #3860
Calatan

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 5417

Calatans rekar
Stats: 23 - 68 - 0
ROI: 107.35%
Vinstprocent: 25.27%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Frågan är ju hur man skall göra det och jag tror helt klart att en bra början är att ha ett tak på att max 3 lag får sluta på mellan 2-4 mål. Sen så skulle jag gärna se att man körde med något krav likt att minst en match slutar med max 3 mål och minst en match slutar med minst 7 mål. Tror att många Svensson ofta utgår från en ram med 2-4 mål på alla lag när det är hockeybomb och inte allt för ojämna matcher.
Jag håller med dig i sak, att vi borde försöka höja värdet på raderna vi spelar. Tycker dock att vi isåfall borde sikta på något mer raffinerat, att alltid sätta ett tak på spannet 2-4 mål skjuter oss själva lite i foten. T ex så var 2 på Brynäs streckat till 20% igår, men hos de stora spelbolagen låg oddset för exakt 2 mål på Brynäs runt 3,70 alltså motsvarande en sannolikhet på 27%. Här fanns det helt klart värde i att strecka 2 utan krav tycker jag. Hellre då att vi är flexibla och hittar ett system för att identifiera värdestreck och överstreckade samt sätta tröskel och tak på dessa.

Senast redigerad av Calatan den 2016-01-10 klockan 16:32.
Calatan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat