Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten
Frågan är ju hur man skall göra det och jag tror helt klart att en bra början är att ha ett tak på att max 3 lag får sluta på mellan 2-4 mål. Sen så skulle jag gärna se att man körde med något krav likt att minst en match slutar med max 3 mål och minst en match slutar med minst 7 mål. Tror att många Svensson ofta utgår från en ram med 2-4 mål på alla lag när det är hockeybomb och inte allt för ojämna matcher.
|
Jag håller med dig i sak, att vi borde försöka höja värdet på raderna vi spelar. Tycker dock att vi isåfall borde sikta på något mer raffinerat, att alltid sätta ett tak på spannet 2-4 mål skjuter oss själva lite i foten. T ex så var 2 på Brynäs streckat till 20% igår, men hos de stora spelbolagen låg oddset för exakt 2 mål på Brynäs runt 3,70 alltså motsvarande en sannolikhet på 27%. Här fanns det helt klart värde i att strecka 2 utan krav tycker jag. Hellre då att vi är flexibla och hittar ett system för att identifiera värdestreck och överstreckade samt sätta tröskel och tak på dessa.