Visa ett inlägg
Gammal 2016-01-10, 18:22   #3862
jaroiten

jaroitens avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 3307

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Calatan Visa inlägg
Jag håller med dig i sak, att vi borde försöka höja värdet på raderna vi spelar. Tycker dock att vi isåfall borde sikta på något mer raffinerat, att alltid sätta ett tak på spannet 2-4 mål skjuter oss själva lite i foten. T ex så var 2 på Brynäs streckat till 20% igår, men hos de stora spelbolagen låg oddset för exakt 2 mål på Brynäs runt 3,70 alltså motsvarande en sannolikhet på 27%. Här fanns det helt klart värde i att strecka 2 utan krav tycker jag. Hellre då att vi är flexibla och hittar ett system för att identifiera värdestreck och överstreckade samt sätta tröskel och tak på dessa.
Okej, ja då håller jag med om att det låter som att tvåan på Brynäs igår var ett bra tecken. Men skulle nog snarare säga att om Unibet osv ger 3,7 på att Brynäs gör 2 mål så är det i normala fall max 25% chans (4,0 spelar antagligen marknaden bättre i normalfall) att det blir 2 mål. Men fortfarande god marginal till de 20% som svenska folket hade lirat såklart.

Men om alla lag igår var understreckade på 2 mål så är jag ändå nästan helt säker på att just kombinationen 2-2, 2-2, 2-2 är överspelad. På samma sätt som kombinationen med 13 X på stryktipset alltid är överspelad (brukar ge under 20k i utdelning).
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat