Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten
Förstår inte riktigt varför du gått för 4-5 på DIF när du visat att värdet ligger på U2.5 på DIF.
|
Ja, det är ju den stående frågan här i tråden: hur vi ska lägga upp våra spel. Diskuterades nu senast strax efter nyår (start typ
här). Då kom vi fram till att vi vill spela ganska enkelt på det vi tycker är troligt och försöka gå kort på något lag. Även om jag gärna försöker få in lite värde i systemet så tror jag inte att vi alltid kan få till både troligt och bra värde på alla lag utan att göra det mer eller mindre komplext. Därav mitt val att gå kort på vad jag tycker verkar troligt på Djurgården (mest troligt på kupongen?) och öppna upp för värdehöjande på övriga lag.
Sen är ju min högst personliga åsikt att vi har allra mest att vinna på att försöka spela än mer på värde. Om jag t ex utgår från mitt troliga förslag ovan skull jag tycka att det vore än mer spännande och potentiellt vinstbringande att även lägga till de tecken med bra värde som angränsar till det troliga och med villkor vikta mot lite större utdelning*:
Spoiler:
Brynäs - MODO
(0),(1),(2),[3],4,5,6,(7)-(0),1,2,[3],(4),(5)
Djurgården - Karlskrona
[3],4,5-(0),[1],2,3,(4),(5)
Linköping - Färjestad
(0),(1),(2),[3],4-(0),1,2,[3]
Krav:
• Minst 3 understreckade tecken sitter (tecken inom parentes)
• Max 1 av de mest överstreckade tecknen sitter [tecken inom hakparentes]
• Minst ett av följande villkor måste sitta: (I) Minst 2 lag slutar på exakt 1 mål (II) Minst 2 lag slutar på exakt 2 mål (III) Minst 2 lag slutar på exakt 3 mål
• Minst 1 hemmasegrar
• Minst 7 och max 24 mål totalt i omgången
2235 rader.
*Är det någonting som är tydligt när man tittar på bolagets historik så är det att vi ofta är jevvligt nära (typ 1 mål ifrån) när vi slår våra logiska huvuden ihop; tror vi har en stor potential i att fortsätta som vi gör men våga öppna upp för slumpen och det oväntade t ex genom att lägga till angränsande tecken med värde.
Dessutom tycker jag att vikta mot högre odds m h a över/understreckat är intressantare än att t ex sätta tak på lag som slutar på 2-3 mål. I kvällens kupong tycker jag att t ex 7-2,3-2,2-2 är spännande trots att den innehåller hela 5 st 2:or/3:or.