Visa ett inlägg
Gammal 2016-01-18, 23:34   #53
Lobo

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 4665
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Det är bara det att jag lärt mig efter 20 år på båda sidor om boken att över 99% av alla som lägger ett sportspel inte har en susning om reell värdering. Det är en sak att "hitta ett bra spel" men att bedöma "mängden" värde i ett objekt en helt annan. Jag har fortfarande aldrig sett en spelbok med några 1000-tal spel i där viktning av insatser har gett bättre avkastning än progressiv flatbet. Däremot har jag sett många konka spelkassan med hjälp av Kelly-beräkningar och bristande disciplin.
Absolut. Kommer ihåg någon rekare på allt om spel där man kunde följa dennes resultat. Spel efter spel så hade han alltid väntvärde på 110-115 %. Sen när man kollade hans resultat efter många spel så låg roi:n på c:a 105 %.

Det är dels en tidigare spel och resultat som ger en underlag för sin värdering. Skulle man följa Kellys formel så skulle man ju dels då sätta sina insatser efter hur det har gått. Kellys formel mår säkert bra av statiska spel med ett givet ev. Exempelvis att man skulle få 2,10 på att spela på rött på rouletten.

Även om jag inte gör någon värdering av värderingen så kan man uppskatta vad ungefär vad väntvärdet ligger på, dock inte med precision. Marginella spel får man ju beräkna lite noggrannare.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat