Visa ett inlägg
Gammal 2016-01-22, 18:26   #29
AndyMart

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av newbranch Visa inlägg
Grabbar, undrar om det är ngn som kan förbarma sig och hjälpa mig med följande. Jag gör ständigt fel val när jag ska ranka: Exempel från V75-1
Hästar som har startat på V75/hårdare gäng och fått hyfsade resultat. (Diggers Elias, Tack Wee ) Mindre bra resultat/V75 men hårda gäng. ( O.P.Q.C ) eller som Vivo Per Lei, "uppbyggnadslopp" och två vinster. Eller Jarl av Solnäs, med Peter Untersteiner som tycks kunna vinna med "allt". Hur ska jag tänka?
Diggers Elias är bra med på V75 varje gång och är hästen med bäst vinstchans i loppet, men den är överspelad i nuläget. Långt upplopp, risk för strul om spets i början med Dalborg & Johnny från springspår, och hästen behöver en hyfsat lugn resa för att hinna undan. Goop ett plus. 30 % vinstchans.

Tack Wee visade hur bra han är senast. Dock tufft läge och bättre hästar emot än senast. Örjan är ett plus och hästen en av de främsta i loppet. 20 % vinstchans.

O.P.Q.C är tillräckligt bra för att vinna, men läget är inte alls så bra med rygg på en i volten korkad Vaqueyras. Svedberg som kusk drar ner förhoppningarna en hel del. Kan vinna, men i första hand tror jag han spurtar in fint som tvåa-trea igen. Dock för lite spelad! 15 % vinstchans.

Vivo Per Lei öppnar bra från volten vilken även kusken i princip alltid gör. Spets lär det dock inte bli, och då är han klart sårbar. Kan vinna med flyt/om han skulle kunna komma till spets men absolut ingen jag håller allt för högt i brons! 10 % vinstchans.

Jarl Af Solnäs tror jag får mycket svårt att duga här med dessa förutsättningar. Vinstchans i paritet med spelprocenten.

Låt oss då komma till speldraget i loppet;

5 UPW Sund har riktigt bra form, är stabil och säker (blivit klart mycket bättre på just den biten på sistone) och jag är fullt övertygad om att han har tillräckligt med fart i sig för att plocka ner detta förhållandevis ganska svaga Bronsgäng med lite flyt under vägen. Stefan Persson i sulkyn från spår 5 sätter dock ner vinstchansen en del procentenheter. Spelad till 6 %, vilket är alldeles för lite. 15 % vinstchans!

Resten av hästarna har vinstchanser väldigt lika spelprocenten.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
newbranch (+5)

Senast redigerad av AndyMart den 2016-01-22 klockan 18:29.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat