Visa ett inlägg
Gammal 2016-01-22, 18:44   #32
AndyMart

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Omgångens bästa speldrag/skrällar under morgondagen för min del.

UPW Sund - har riktigt bra form, är stabil och säker (blivit klart mycket bättre på just den biten på sistone) och jag är fullt övertygad om att han har tillräckligt med fart i sig för att plocka ner detta förhållandevis ganska svaga Bronsgäng med lite flyt under vägen. Stefan Persson i sulkyn från spår 5 sätter dock ner vinstchansen en del procentenheter. Spelad till 6 %, vilket är alldeles för lite.

Conrads Wilhelm & Green Bax
- I ett öppet lopp väljer jag att lyfta fram dessa två. Conrads Wilhelm är duglig i klassen och Green Bax med Örjan där både häst och kusk är i toppform är helt given.

Västerbo Realhigh - Goops har givetvis bästa vinstchansen (runt 40 %) men den där spelprocenten är så otroligt sjuk så det inte finns. Jag garanterar att Västerbo Realhigh är en minst lika bra häst och skulle Mahony (det talar inte för det) komma rätt på det tror jag han plockar ner favoriten till slut. Låt oss hoppas på att Kim ger favoriten kontinuerlig massage med starke Ratatouille Sand så bjuds mitt drag in i racet. Långt upplopp är gynnsamt! Nämner även Alleyeson i detta lopp till låg procent och sen vill jag också slå ett litet slag för att Örjan har en duglig häst i loppet, och till 2 procent kan det vara något.

Pebbe Simoni - Jag gör en "Doob". Folk är verkligen fulla!! Var det ingen som såg loppet den gjorde senast, även då varnade jag för den?!?! En sådan insats på V75 brukar kollektivet i normala fall uppfatta. Exakt liknande kvalité på motståndet som senast, dock med ett sämre läge vilket ska noteras. MEN, checka in loppscenariot. 1, 2, 3, 4 och 5 laddar alla stenhårt från början för att skaffa position, Magnus glider ned i tredje-fjärde utvändigt, får rygg på sista bortre och när det sedan vankas långt upplopp smäller det! Tuff häst som tål en rejäl repa sista 800, det såg vi när han vann mot Bar Plombier m.fl på Färjestad. Värst emot är spetshästen (dessvärre vet jag inte vem som tar hand om den, Dragon Tooma initialt är min tanke men släpper) och framförallt Jonathan Palema med Goop och Order By Keeper med Örjan.

Magnus med sina fega styrningar sätter ner chanserna lite då risken är att han tar upp och lägger sig allra sist, men i övrigt är det bara positivt från mig. Omgångens bästa drag!
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat