Citat:
Ursprungligen postat av SO
Förklara gärna. Jag har min bestämda uppfattning om detta eftersom jag sett tusentals kallblodslopp genom åren och vet hur det fungerar. Är det något jag har missat?
|
Jag har inte räknat alla kallbllodslopp jag har sett sedan jag började med trav 1981 och jag förstår inte varför det skulle vara avgörande för "vem som vet bäst", men just när det gäller kallblod så skiljer det ofta rätt mycket mellan vilka tider de går och jag vet inte hur många gånger jag hittat spikar i kallblodsloppen genom att jämföra. De springer inte lika fort som varmbloden, där loppen ofta avgörs av taktik på ett annat sätt; om någon tillåts maska i ledningen, om det blir tokkörning etc. Så är det inte i samma utsträckning bland kallbloden. Står de på benen så är det ofta som man kan urskilja vinnaren när tidsskillnaden är tillräckligt stor. Eller se vilka man ska gardera med. Min inställning bygger på mina egna erfarenheter. Om du har en annan uppfattning så är det helt okej för min del, men det är bara just en annan uppfattning.