Citat:
Ursprungligen postat av Spojs
Själv kommer jag att övervikta på On Hold, Traveling Man, har inte spetsat mer än en gång av tre, med skor. Hmm... Annars har han vunnit 18 av 24 i spets(sverige)FRANCAIS DU GULL däremot spetsar i princip alltid, med skor,med samma läge. Vinner sällan i spets (bara 4 av 12) Det sätter förmodligen T.M i säcken. Kanske kan On Hold får överta?? men inte säkert.
Helt plötsligt blev det svåranalyserat. Statistiskt har TM och FCG spetsat 31% av sina starter med öppet spår, TM har gjort 67 starter o FCG 55 med öppet spår. Spets är inte allt, men mycket viktigt i guld.
Jag garderar, minst 4 hästar FCG är en av dem.
|
Lindegren skulle väl inte ladda denna gång vad jag förstod? Är kanske minnet som sviker mig men vad jag minns så har Travellig man fått bestämma tempot ganska väl i många starter han vunnit från spets. Kan inte erinra mig att han fått nån tokpress sen "Svanen" tryckte honom sönder o samman i Sweden cup för några år sen med Monster Drive

Jag tycker On hold är hästen i loppet. Jäkla löpskalle på den och hur stark som helst. Jag tror den pressar Travelling Man sönder o samman om Jakobsson låter honom gå ordenligt.