Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Jag har också känslan att han är loppets mest överstreckade. Blir det alldeles för hård körning där framme är han bara en i mängden som kan blåsa till i och med att han kommer hamna så långt bak att de flesta andra ändå får bättre resor. Och blir det inte någon vansinneskörning är han nästan chanslös.
Hur jag än vrider och vänder på loppet kommer Luddes fram som en spelvärd favoritspik. "Bara" 34% liksom. Om han gjort ett lopp inför och kommit in etta-tvåa i något vardagstrav vore han 60%-are. Det finns ju en osäkerhetsfaktor i att han varit ifrån så länge såklart, men så länge han är okej tränad ska det inte spela så stor roll över sprint. Och uppehåll kan till och med vara positivt, är han riktigt löpsugen och blir het springer han väl så fort att de andra ändå inte kommer kunna ta honom i nerförsbacken på Jägers om han börjar dra efter andan till slut. Det här blev inte spelat som jag trodde och då anpassar jag mig därefter. Minst utgång, kanske spik! Ska bli intressant att höra om Örjans taktiska upplägg om man får ut något av honom. Men det känns som att han viker sig mot Adrian. Re Doc sitter emellan och de lär nog ta en lugn avgång och söka position från det där spåret. Och Kim tror jag släpper till den som kommer först av 3,4 men ingen annan.
|
Tror du verkligen att Bergh med Re Doc(som älskar att gå i spets) kommer ta en lugn avgång? Jag tvivlar...